Friday, September 02, 2011

Raya: Hari kedua 2011

Raya kedua bermula dengan tiada perancangan langsung. Semua kawan-kawan sibuk ikut keluarga. Tapi tiba-tiba ada message di facebook. Nah, macam membawa harapan saja message tu. Sekali cerita punya cerita akhirnya semua ahli membuat satu kata sepakat, beraya di Ranau.




Jam 1.00 petang baru bergerak ke Ranau. Dalam perjalanan melalak dengan hati yang riang. Sudah namanya raya. Mula-mula ambil kawan dulu di Kundasang. Lepas tu baru teruskan perjalanan kami ke destinasi pertama untuk raya. Kampung Napong 1. Rumah junior kami di IPG.




Sudah kenyang dan kira lama sudah berada di rumah kawan tu, kami pun meminta izin untuk beredar. Kalau telampau lama pula habis tu kuih raya yang kena kasih hidang. Kesian pula orang yang belum datang beraya. Jadi lepas minta izin kami pergi ke destinasi seterusnya. Kampung Lohan Ulu. Rumah rakan sekelas saya.



Ini memang rancangan raya yang memang tidak di rancang. Tiba-tiba saja keluar idea untuk beraya. Tapi puas hatilah. Macam-macam makanan kami dapat makan. Terima kasih jugalah kepada yang sudi membuka rumah untuk kami datang bertandang. Raya ketiga apa pula cerita? Tunggu dan lihat sajalah.

0 comments:

Post a Comment

Updates Via E-Mail